Gmina Gromadka
Oficjalna strona Gromadki
Oficjalna strona Gromadki
O Gminie
Gmina Gromadka jest położona w północno-wschodniej części
powiatu bolesławieckiego na obszarze regionu makroregionu Niziny Śląsko-Łużyckiej.
piątek, 09, maj 2025
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „RÓWNANIE SZANS WYCHOWANKÓW ORAZ ROZBUDOWA PRZEDSZKOLA W GMINIE GROMADKA”
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 13, wrzesień 2018 13:43

„RÓWNANIE SZANS WYCHOWANKÓW ORAZ ROZBUDOWA PRZEDSZKOLA W GMINIE GROMADKA”
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa warunki rekrutacji i udzielania wsparcia w ramach projektu „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka”
2. Projekt „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka” jest współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Oś Priorytetowa 10 „Edukacja”,
Działanie 10.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Poddziałanie 10.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji
przedszkolnej - konkursy horyzontalne
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany przez Gminę Gromadka.
3. Projekt realizowany jest od 1 września 2018 r.
4. Działania będą realizowane dla Beneficjentów Ostatecznych, wybranych zgodnie
z zasadami opisanymi w § 5 w Gminnym Przedszkolu w Gromadce, dla którego organem prowadzącym jest Gmina Gromadka.
5. Rekrutacja oparta jest na zasadzie równych szans w tym równości ze względu na wiek, płeć.
6. Rekrutacja odbywa się na terenie przedszkola biorącego udział w projekcie zgodnie z niniejszym Regulaminem.
7. Dokumentację oraz inne informacje związane z rekrutacją gromadzi się w biurze projektu, pod adresem: ul. gen. Wł. Sikorskiego 9, 59-706 Gromadka
§ 2
Słownik pojęć
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
Ø EFS – Europejski Fundusz Społeczny
Ø RPO – Regionalny Program Operacyjny
Ø UP – Uczestnik Projektu – uczestnik zajęć oraz innych form wsparcia
Ø SPE – Specjalne potrzeby edukacyjne
Ø WoD – Wniosek o dofinansowanie projektu
Ø Beneficjent – Realizator Projektu – Gmina Gromadka
Ø Biuro projektu – Urząd Gminy Gromadka, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 9, 59-706 Gromadka
§ 3
Cel projektu
1. Celem głównym projektu pn. „Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka” jest zwiększenie liczby miejsc w edukacji przedszkolnej i podniesienie kompetencji uczniów w przedszkolach.
2. Podniesienie efektywności kształcenia dzieci w zakresie zajęć oferowanych dla nich w ramach projektu zgodnie z Załącznikiem nr 1.
3. Bezpośrednie wsparcie dzieci, które mają trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych oraz zwiększenie kompetencji dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
4. Rozwijanie kompetencji i umiejętności dzieci, pomocnych i niezbędnych w prawidłowym rozwoju dziecka.
5. Stworzenie w przedszkolu warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu poprzez doposażenie placówki oświatowej objętej projektem w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne.
§ 4
Okres realizacji projektu
1. Projekt, o którym mowa w §1 pkt.1 realizowany będzie w okresie 10 miesięcy
od 1 września 2018 r. do 30 czerwca 2019 r.
§ 5
Zakres wsparcia
1. Projekt, o którym mowa w §1 pkt.1, obejmuje wsparcie skierowane dla całej grupy dzieci przedszkola oraz dzieci, u których narastają braki wiedzy czy umiejętności, a także do dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Projekt obejmuje:
a) zajęcia rozwijające z języka angielskiego
b) zajęcia z zakresu podstaw programowania
c) zajęcia kreowania postaw kluczowych: kreatywności, przedsiębiorczości i umiejętności pracy w grupie,
d) zajęcia z rytmiki,
e) zajęcia z terapii pedagogicznej
f) zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
g) zajęcia rewalidacyjne
h) zajęcia rozwijające ogólną sprawność ruchową i koordynację
2. Każdy skorzysta z więcej niż jednej formy wsparcia z zakresu kompetencji kluczowych.
3. W ramach projektu przeprowadzone zostaną również szkolenia dla nauczycieli w zakresie:
□ „Posługiwanie się technikami komputerowymi w dydaktyce - 40h
□ „Rozwój wśród uczniów umiejętności i postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa) - 15h
□ „Prowadzenie zajęć z zakresu podstaw programowania: - 15h
□ „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, uzyskanie certyfikatu nauczyciela terapeuty-kurs doskonalący - 60h
4. Wykaz zajęć dostępny dla dzieci stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu – zgodnie z zapotrzebowaniem i diagnozą.
§6
Zasady rekrutacji
1. Dyrektor Przedszkola przeprowadza w placówce spotkania informacyjne z rodzicami, których celem będzie zapoznanie z założeniami i celami projektu oraz zachęcenie do udziału w nim.
2. Ogłoszenie o projekcie i rekrutacji zamieszczone zostanie na stronie www Urzędu Gminy oraz przedszkola objętego projektem.
3. W przedszkolu utworzony będzie punkt informacyjno-rekrutacyjny, w którym dostępne będą wszelkie informacje dotyczące projektu oraz regulamin rekrutacji, druki rekrutacyjne i promocyjne.
4. Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie w Przedszkolu Gminnym w Gromadce.
4.1. Zasady rekrutacji na zajęcia
a) Rekrutacja na poszczególne formy wsparcia odbywać się będzie po przeprowadzeniu diagnozy potrzeb w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dokonanej przez wychowawców grup oraz nauczycieli specjalistów.
b) W pierwszej kolejności na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno pedagogicznej zakwalifikowane zostaną dzieci posiadające aktualne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej
4.1.1. Zajęcia z zakresu podstaw programowania 55 wychowanków
a) na zajęcia zakwalifikowane zostaną dzieci które wykazują szczególne uzdolnienia i zainteresowania w tym zakresie
4.1.2. Zajęcia z terapii logopedycznej 26 wychowanków
a) na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych po diagnozie przeprowadzonej przez logopedę
4.1.3. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne 16 wychowanków
a) na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się
4.1.4. Zajęcia rewalidacyjne 16 wychowanków
a) na zajęcia w pierwszej kolejności zakwalifikowane zostaną dzieci z największymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mające problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola
4.1.5. Zajęcia rozwijające ogólną sprawność ruchową i koordynację 75 wychowanków
a) na zajęcia zakwalifikowane zostaną dzieci które wykazują szczególne uzdolnienia i zainteresowania w tym zakresie
!!!! UWAGA w pozostałych formach zajęć dodatkowych zgodnie z Załącznikiem nr 1 do regulaminu, bierze udział cała grupa wychowanków przedszkola tj. 85 dzieci, dlatego rekrutacja na te zajęcia nie będzie miała miejsca
4.1.6. Zajęcia dla nauczycieli:
a) zasady naboru
- nauczyciele wyrażający chęć uczestnictwa będą zgłaszali się samodzielnie.
b) kryteria naboru
Podczas rekrutacji nauczycieli pod uwagę weźmiemy w pierwszej kolejności tych nauczycieli którzy będą prowadzić zajęcia w ramach projektu. W dalszej kolejności nauczycieli potrzebujących szkolenia wskaże dyrektor szkoły.
4.1.7. Jeżeli liczba chętnych będzie niższa niż zakładana, zorganizowane zostaną dodatkowe spotkania z rodzicami i opiekunami dzieci, podczas których zachęcimy do udziału w projekcie poprzez przedstawienie korzyści z niego płynących.
5. Zaplanowane w projekcie zajęcia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych, a rekrutacja będzie zgodna z zasadą równych szans oraz będzie opierała się wyłącznie na kryteriach merytorycznych, które nie odnoszą się do wyznania, rasy, przekonań czy niepełnosprawności.
§ 7
Nabór Uczestników Projektu
1. Uczestnicy Projektu zostaną wybrani spośród wychowanków i nauczycieli przedszkola wymienionej w §1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie na zasadach, o których mowa w §6.
2. Warunkiem umieszczenia wychowanka na liście rankingowej opisują warunki wskazane w §6 Regulaminu
3. Na tej podstawie Komisja rekrutacyjna w składzie: Koordynator, Sekretarz Projektu i Dyrektor Przedszkola kwalifikuje wychowanka do udziału w projekcie lub w przypadku braku miejsc określonych w projekcie umieszcza go na liście rezerwowej.
§ 8
Uprawnienia i obowiązki Uczestnika Projektu
1. Beneficjent zobowiązuje się do zapewnienia UP wsparcia zgodnego z zapisami niniejszego Regulaminu i wynikające z WoD projektu.
2. UP jest uprawniony do nieodpłatnego udziału w projekcie.
3. UP przysługuje prawo do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, przewidzianych we Wniosku o dofinansowanie projektu.
4. UP zobowiązany jest do rzetelnego uczestnictwa w zajęciach przewidzianych w ramach projektu, w wyznaczonych przez szkoły terminach.
§9
Postanowienia końcowe
1. Zakres wsparcia może ulec zmianie w trakcie realizacji projektu.
2. O zaistniałych zmianach Beneficjent niezwłocznie poinformuje UP za pośrednictwem Dyrektora Przedszkola.
3. Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie dostępny jest w Biurze projektu oraz przedszkolu.
4. Załączniki do Regulaminu:
- Wykaz zajęć dostępnych dla wychowanków– Załącznik Nr 1,
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie (wychowankowie i nauczyciel) – odpowiednio Załącznik Nr 2
- Protokół Komisji Rekrutacyjnej – Załącznik Nr 3,
- Dane uczestnika projektu oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (do podsystemu PEFS) wychowankowie / nauczyciel – odpowiednio Załącznik Nr 4 lub 4n.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„Równanie szans wychowanków oraz rozbudowa przedszkola w gminie Gromadka"
Nr naboru RPDS.10.01.01-IZ.00-02-276/17
Narodowe Czytanie w Gromadce
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 12, wrzesień 2018 12:09
Przeczytane zostały fragmenty Przedwiośnia Stefana Żeromskiego oraz wybrane teksty Antologii Niepodległościowej. Rok 2018 jest szczególnym, ze względu na setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości, dlatego też sobotnia uroczystość miała charakter bardzo podniosły i wyjątkowo patriotyczny. Całe wydarzenie przebiegło bardzo pomyślnie, a specyficzna, bardzo pozytywna atmosfera udzieliła się wszystkim uczestnikom i obserwatorom Akcji.
Akcja Narodowe Czytanie organizowana jest przez Prezydenta RP od 2012 roku. Została zainicjowana wspólną lekturą Pana Tadeusza Adama Mickiewicza. W 2013 roku w całej Polsce odbyło się czytanie dzieł Aleksandra Fredry, a podczas następnych edycji przeczytano kolejno: Trylogię Henryka Sienkiewicza oraz Lalkę Bolesława Prusa. W 2016 roku Andrzej Duda i Agata Kornhauser-Duda rozpoczęli Narodowe Czytanie Quo vadis Henryka Sienkiewicza w warszawskim Ogrodzie Saskim. W 2017 roku lekturą Narodowego Czytania było Wesele Stanisława Wyspiańskiego. W całej Polsce i za granicą dramat ten przeczytano w ponad 2000 miejsc.
Przedwiośnie to ostatnia powieść Stefana Żeromskiego, która została opublikowana w 1924 roku. Pisarz dokonał w niej bilansu pierwszych lat niepodległości Polski, zwracając uwagę na entuzjazm, chęć odbudowy państwa, ale także na błędy i zaniechania. Książka stanowiła zachętę do wspólnej debaty nad kształtem II Rzeczypospolitej. Do tej pory ukazało się ok. 120 polskich i ponad 10 zagranicznych wydań Przedwiośnia. Doczekało się też dwóch ekranizacji (1929, 2001).
Stefan Żeromski (1864-1925) – prozaik, dramaturg, publicysta i działacz społeczny, jeden z najwybitniejszych polskich pisarzy przełomu XIX i XX wieku. Pochodził ze zubożałej rodziny szlacheckiej, był uczniem gimnazjum w Kielcach, działał w tajnych kołach młodzieżowych, pracował m.in. jako guwerner w Nałęczowie i bibliotekarz w Polskim Muzeum Narodowym w Rapperswilu. Od 1919 roku przebywał w Warszawie (pod koniec życia zamieszkał na Zamku Królewskim). W swoich utworach często piętnował niesprawiedliwość społeczną, opowiadając się za potrzebą walki z krzywdą i cierpieniem. Wiele miejsca poświęcił tematyce niepodległościowej, nawiązując dialog z tradycją polskiej literatury patriotycznej. Był również inicjatorem powstania Polskiej Akademii Literatury, a także współtwórcą (1920) i pierwszym prezesem Związku Zawodowego Literatów Polskich, w roku 1924 założył polski oddział Pen Clubu
Informacja i zdjęcia GOKiB
Dożynki Gminne w Osłej
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 07, wrzesień 2018 08:48
dożynkowymi, oraz wielu mieszkańców gminy i zaproszeni goście.
Dożynki rozpoczęły się mszą świętą, którą celebrował ksiądz proboszcz Jan Trznadel. Duchowny pobłogosławił przywiezione wieńce.
Przy stole dożynkowym zajęli miejsca Zastępca Wójta Gminy Gromadka Tomasz Matyjewicz, Przewodniczący Rady Gminy Gromadka Krzysztof Król,
Tomasz Gabrysiak oraz Sołtys wsi Osła Emil Bociek. Podczas swojego wystąpienia zastępca wójta mówił o ciężkiej pracy rolników i tegorocznych zbiorach.
Delegacje wsi ustawiły się w korowód dożynkowy, podczas którego starostowie dożynek Pani Monika Mrozik i pan Leszek Wilas wręczyli chleb, sól oraz wino na ręce zastępcy wójta i prosili, aby dzielił go sprawiedliwie. Następnie odbyły sie wystąpienia gości m. in. Starosty Bolesławieckiego, który życzył udanej imprezy dożynkowej. Delegacje wiejskie ośpiewywały wieńce i składały po bokach sceny. Na scenie kolejno prezentowały się zespoły folklorystyczne: "Niezapominajki" z
Wręczono nagrody za najpiękniejszy wieniec dożynkowy - I miejsce zdobyła wieś Gromadka, II miejsce zdobyła wieś Wierzbowa, III miejsce
wieś Osła, a IV miejsce wieś Krzyżowa. Odbyły sie konkursy dożynkowe: rzucania kaloszem, wożenia taczkami, zbijania cepem balonów, które nadzorował prowadzący zabawę Ryszard Kawka. Warsztaty dożynkowych wianuszków na głowę poprowadziła instruktor GOKiB Barbara Deberna. Organizatorem imprezy była Gmina Gromadka, mieszkańcy wsi Osła oraz GOKiB w Gromadce. Ogromne podziękowania należą się mieszkańcom wsi Osła za organizację stoisk gastronomicznych, dekorację oraz życzliwość - w szczególności podziękowania kierujemy do Sołtysa wsi Osła Emila Boćka oraz Pań z
miejscowego Koła Gospodyń Wiejskich "My Słowianie"
Informacja i zdjęcia GOKiB